Det skulle introduseres i kveld, men er allerede et valg på sidene jeg administrerer. Nå kan man altså «oppgradere» sidene slik at de ligner mer på de nye timeline profilene som mange akkurat er blitt kjent med. Facebook beskriver det på denne måten!
Fra 30. mars vil alle sidene se slik ut, enten man liker det eller ikke. Så det er bare å sette i gang med den nye profilen 🙂
Selvsagt har jeg ikke testet dette fullt ut, men noen av mine umiddelbare tanker er:
- Selve forsidebildet (det som lå på venstre side tidligere) får større plass, slik at man lettere fokuserer på «brand».
- De nye sidene gir også mulighetene til å kommunisere direkte med «likere» ved hjelp av meldinger.
- Du kan også selv merke ut hva du selv synes er viktig like under forsidebildet.
- Du kan selv bestemme hva som skal ligge øverst på siden ved hjelp av blyanten som ligger på innlegget ditt.
- Virker litt uoversiktlig nå i starten
- Lett tilgjengelig admin panel
- Tidligere kunne man velge en «landingsside» for nye likere, det kan man ikke lenger…
Det kan bli spennende å se hva sideadministratorene kan gjøre ut av den nye «looken». Ved første øyekast gir den andre muligheter til å styre både innhold og utseende enn den gamle.
Vil du lære mer har Facebook laget en egen opplæringsvideo som du kan finne her!
Lykke til!